Platforma e-usług publicznych w Gminie Nozdrzec

Opublikowano 14 sierpnia 2024, 12:41

Gmina Nozdrzec realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską pn. „Platforma e-usług publicznych w Gminie Nozdrzec”.

Celem głównym projektu jest rozwój społeczeństwa informacyjnego w Gminie Nozdrzec poprzez dostarczenie mieszkańcom i podmiotom gospodarczym nowoczesnych i bezpiecznych e-usług administracji lokalnej.

Projekt stanowi kompleksową wizję rozwoju e-administracji publicznej w Gminie Nozdrzec poprzez udostępnienie szeregu zaawansowanych i funkcjonalnie przyjaznych e-usług oraz prowadząc długofalowo do zmniejszenia kosztów funkcjonowania administracji samorządowej. Jego celem jest również poprawa bezpieczeństwa informatycznego Gminy.

Przedsięwzięcie swoim zakresem obejmuje budowę platformy e-usług, cyberbezpieczeństwo i wdrażanie działań digitalizacyjnych. Uruchomienie planowanych usług wymaga uzupełnienia zasobów teleinformatycznych i technologicznych oraz zastosowania bardziej nowoczesnych, kompleksowych rozwiązań. Wszystkie te działania zapanowano do realizacji w ramach Projektu.

W ujęciu szczegółowym w Projekcie zaplanowano realizację następujących kluczowych zadań:

  • Zadanie 1. Platforma e-usług publicznych, w ramach którego  zaplanowano uruchomienie Platformy e-usług publicznych z wykorzystaniem Elektronicznego Biura Obsługi Mieszkańca (EBOM);
  • Zadanie 2. eWoda, w kramach którego przewidziano stworzenie systemu pozwalającego m.in. na natychmiastowy dostęp do informacji o odbiorcach, strukturze sieci wodociągowej oraz parametrach rozliczania;
  • Zadanie 3. Cyberbezpieczeństwo, polegające na wdrożeniu procesów proceduralno-sprzętowo-programowych, których celem jest ochrona danych i systemów dziedzinowych Urzędu Gminy przed zagrożeniami, jakie niosą za sobą miedzy innymi cyberataki lub inne mechanizmy związane z wyciekiem lub utratą danych;
  • Zadanie 4. Digitalizacja zasobów GIS, dotyczące digitalizacji zasobów Gminy, które w wyniku wsparcia zostaną przetworzone, przekształcone z formy analogowej do zapisu cyfrowego;
  • Zadanie 5. Platforma sprzętowa, które ma na celu zapewnienie sprawnej i niezawodnej komunikacji pomiędzy elementami zintegrowanego systemu informatycznego celem świadczenia e-usług publicznych oraz podniesienia poziomu cyberbezpieczeństwa w Urzędzie na bazie rozbudowy istniejących rozwiązań sprzętowych;
  • Zadanie 6. Szkolenia TIK, które dotyczy przeprowadzenia szkoleń dla pracowników administracji Urzędu z obsługi nowopowstałych lub ulepszonych w ramach projektu e-usług oraz modyfikowanego oprogramowania dziedzinowego, a także szkolenia z obsługi pozyskanej infrastruktury teleinformatycznej.

W rezultacie realizacji Projektu nastąpi integracja obecnie oferowanych e-usług, wprowadzenie do oferty Gminy nowych e-usług i połączenie całości infrastruktury informatycznej i systemów dziedzinowych w jeden spójny organizm pozwalający na efektywne załatwianie spraw. Wartość projektu wynosi 3 790 479,02 zł,w tym wysokość wkładu Funduszy Europejskich opiewa na kwotę 3 213 543,16 zł.

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie