Czcionka

Kontrast

Informacja o zakresie działalności Urzędu Gminy Nozdrzec w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo

Opublikowano 19 marca 2025, 01:36

Urząd Gminy Nozdrzec, czyli w skrócie Urząd, znajduje się budynku numer 224 w Nozdrzcu.

Kierownictwo Urzędu stanowią Wójt, Zastępca Wójta Gminy, Sekretarz Gminy oraz Skarbnik Gminy.

W pracy pomagają im poszczególni pracownicy referatów.

Czym zajmuje się Urząd?

W Urzędzie możesz:

  1. zameldować się,
  2. wyrobić dowód osobisty,
  3. zgłosić, gdy urodzi się dziecko,
  4. otrzymać akt zgonu i akt urodzenia,
  5. wziąć ślub cywilny,
  6. zapłacić podatki i opłaty lokalne,
  7. zgłosić prowadzenie własnej firmy,
  8. załatwić sprawy związane z wywozem odpadów oraz nieczystości ciekłych ze zbiorników bezodpływowych,
  9. zgłosić drzewa do usunięcia,
  10. nadać numer nieruchomości,
  11. uzgodnić lokalizację nowego grobu na cmentarzu komunalnym,
  12. otrzymać dokumenty związane z planowaniem przestrzennym, w tym wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  13. uzyskać bezpłatne porady oraz pomoc w przygotowaniu i złożeniu wniosku w ramach Programu „Czyste Powietrze”.

Urząd ma też inne zadania:

  1. obsługuje wybory,
  2. prowadzi spis ludności w gminie,
  3. zarządza Gminą w trudnych sytuacjach,
  4. realizuje budżet Gminy na dany rok uchwalony przez Radę Gminy,
  5. realizuje zadania w zakresie upowszechniania sportu,
  6. prowadzi sprawy związane z wydawaniem licencji i zezwoleń na transport drogowy osób,
  7. przeprowadza remonty i buduje nowe potrzebne Gminie budynki,
  8. buduje i naprawia drogi gminne, chodniki,
  9. dba o przyrodę i zieleń w gminie,
  10. zajmuje się wywozem śmieci z terenu Gminy,
  11. prowadzi zadania związane z opieką nad bezdomnymi zwierzętami,
  12. pilnuje i dba o czystość i porządek,
  13. prowadzi sprawy związane z ochroną środowiska,
  14. realizuje zadania związane z mieniem komunalnym oraz gospodarką mieszkaniową,
  15. zajmuje się planowaniem przestrzennym,
  16. dba o zabytki oraz miejsca pamięci narodowej,
  17. współpracuje z radnymi, sołtysami i organizacjami pozarządowymi.

Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku.

  • poniedziałek 7.30 do 15.30,
  • wtorek od 7.30 do 15.30,
  • środa od 7.30 do 16.30,
  • czwartek od 7.30 do 15.30
  • piątek od 7:30 do 14:30.

Wtedy możesz przyjść lub zadzwonić do Urzędu.

Jak możesz załatwić sprawy w Urzędzie?

  1. Możesz napisać pismo i wysłać na adres: Urząd Gminy Nozdrzec, Nozdrzec 224, 36-245 Nozdrzec.
  2. Możesz napisać pismo i przynieść do Sekretariatu (pokój nr 11).
  3. Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP, czyli Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej.

Adres skrzynki Urzędu na platformie ePUAP to: //9bc4ra41c1/skrytka

  1. Możesz zadzwonić na numer: 13 43 980 20.
  2. Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: ugn@nozdrzec.pl
  3. Możesz przyjść do Urzędu w godzinach pracy Urzędu i spotkać się z pracownikiem.

Jak trafisz do Urzędu?

Możesz przyjechać do nas samochodem. Przy Urzędzie jest bezpłatny parking dla wszystkich.

Informacje o gminie i urzędzie znajdziesz na stronach: www.nozdrzec.pl i www.bip1.nozdrzec.pl.

Informacja o zakresie działalności Urzędu Gminy Nozdrzec w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo.docx