Informacja o zakresie działalności Urzędu Gminy Nozdrzec w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo
Urząd Gminy Nozdrzec, czyli w skrócie Urząd, znajduje się budynku numer 224 w Nozdrzcu.
Kierownictwo Urzędu stanowią Wójt, Zastępca Wójta Gminy, Sekretarz Gminy oraz Skarbnik Gminy.
W pracy pomagają im poszczególni pracownicy referatów.
Czym zajmuje się Urząd?
W Urzędzie możesz:
- zameldować się,
- wyrobić dowód osobisty,
- zgłosić, gdy urodzi się dziecko,
- otrzymać akt zgonu i akt urodzenia,
- wziąć ślub cywilny,
- zapłacić podatki i opłaty lokalne,
- zgłosić prowadzenie własnej firmy,
- załatwić sprawy związane z wywozem odpadów oraz nieczystości ciekłych ze zbiorników bezodpływowych,
- zgłosić drzewa do usunięcia,
- nadać numer nieruchomości,
- uzgodnić lokalizację nowego grobu na cmentarzu komunalnym,
- otrzymać dokumenty związane z planowaniem przestrzennym, w tym wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- uzyskać bezpłatne porady oraz pomoc w przygotowaniu i złożeniu wniosku w ramach Programu „Czyste Powietrze”.
Urząd ma też inne zadania:
- obsługuje wybory,
- prowadzi spis ludności w gminie,
- zarządza Gminą w trudnych sytuacjach,
- realizuje budżet Gminy na dany rok uchwalony przez Radę Gminy,
- realizuje zadania w zakresie upowszechniania sportu,
- prowadzi sprawy związane z wydawaniem licencji i zezwoleń na transport drogowy osób,
- przeprowadza remonty i buduje nowe potrzebne Gminie budynki,
- buduje i naprawia drogi gminne, chodniki,
- dba o przyrodę i zieleń w gminie,
- zajmuje się wywozem śmieci z terenu Gminy,
- prowadzi zadania związane z opieką nad bezdomnymi zwierzętami,
- pilnuje i dba o czystość i porządek,
- prowadzi sprawy związane z ochroną środowiska,
- realizuje zadania związane z mieniem komunalnym oraz gospodarką mieszkaniową,
- zajmuje się planowaniem przestrzennym,
- dba o zabytki oraz miejsca pamięci narodowej,
- współpracuje z radnymi, sołtysami i organizacjami pozarządowymi.
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku.
- poniedziałek 7.30 do 15.30,
- wtorek od 7.30 do 15.30,
- środa od 7.30 do 16.30,
- czwartek od 7.30 do 15.30
- piątek od 7:30 do 14:30.
Wtedy możesz przyjść lub zadzwonić do Urzędu.
Jak możesz załatwić sprawy w Urzędzie?
- Możesz napisać pismo i wysłać na adres: Urząd Gminy Nozdrzec, Nozdrzec 224, 36-245 Nozdrzec.
- Możesz napisać pismo i przynieść do Sekretariatu (pokój nr 11).
- Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP, czyli Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej.
Adres skrzynki Urzędu na platformie ePUAP to: //9bc4ra41c1/skrytka
- Możesz zadzwonić na numer: 13 43 980 20.
- Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: ugn@nozdrzec.pl
- Możesz przyjść do Urzędu w godzinach pracy Urzędu i spotkać się z pracownikiem.
Jak trafisz do Urzędu?
Możesz przyjechać do nas samochodem. Przy Urzędzie jest bezpłatny parking dla wszystkich.
Informacje o gminie i urzędzie znajdziesz na stronach: www.nozdrzec.pl i www.bip1.nozdrzec.pl.